תהליך רילוקיישן לארצות הברית מסמן שינוי משמעותי בחיים הדורש תכנון וביצוע קפדניים. תהליך זה כולל יותר מסתם אריזת החפצים והזמנת טיסה.
המעבר כולל מגוון שלבים לוגיסטיים, מאפיינים משפטיים והכנה רגשית. להלן, נפרט את השלבים והשיקולים החיוניים לביצוע תהליך קל ומוצלח עם הליווי של חברה שמתמחה ברילוקיישן, לוגיסטיקה ושילוח.
תכנון ראשוני וקבלת החלטות
- השלב הראשון עליו ממליצים המומחים של גלובוס רילוקיישן, לכל לקוח שהם מלווים בתהליך, הוא תכנון יסודי, שכולל:
- הכרת התרבות, יוקר המחיה, שוק העבודה והאקלים באזור שאליו אתם מתכננים לעבור, כדי להגדיר ציפיות ריאליות ולהתכונן כראוי.
- רילוקיישן יכול להיות יקר, ולכן חיוני להכין תקציב הכולל טיסות, משלוח, לינה זמנית ועלויות בלתי צפויות.
- הגדר ציר זמן ריאלי לתהליך, בהתחשב בזמן הדרוש לעיבוד ויזה, חיפוש עבודה ומציאת דיור.
היבטים משפטיים
אחד ההיבטים הקריטיים ביותר של רילוקיישן הוא הקפדה על הכנת התיעוד המשפטי הדרוש:
אשרות ואישורי עבודה
סוג הוויזה שתזדקקו לה תלוי במצבכם ובמטרת המעבר, כמו למשל עבודה, לימודים, איחוד משפחות).
אשרות נפוצות לישראלים שעוברים לארה"ב כוללות את H-1B (ויזת עבודה), L-1 (חברתי) ו-F-1 (ויזת סטודנט). צוות הרילוקיישן שילווה אתכם, ייעץ לכם לגבי אופן ההתמודדות הנכון ביותר בשלב מורכב זה.
ביטוח בריאות
להבדיל מישראל, שירותי בריאות בארה"ב עלולים לעלות ביוקר, לכן יש להקפיד על רכישת ביטוח בריאות הולם בשלב מוקדם של רילוקיישן לארצות הברית.
אריזה ומשלוח
הלוגיסטיקה של העברת החפצים לארה"ב היא משימה מרכזית הדורשת תכנון וארגון קפדניים. אחד הצעדים הראשונים הוא להעריך מה אתם באמת צריכים לקחת איתכם, וזוהי גם הזדמנות מצוינת להחליט על הפריטים החשובים ועל הפריטים שאפשר לוותר עליהם, כדי להוזיל באופן משמעותי את עלויות המשלוח ולהפוך את התהליך ליעיל יותר.
לאחר שהחלטתם מה לעשות, הצעד החשוב הבא הוא בחירת חברת שילוח בינלאומי שיש לה ניסיון עשיר בתהליכי רילוקיישן לארצות הברית ושילוח תכולה, והחברה המתאימה תציע אפשרויות שירות מלא, לרבות אריזת החפצים, טיפול בשחרור ממכס ומשלוח חפצים לביתכם החדש בארה"ב. רמת שירות זו יכולה להקל על הלחץ הכרוך במעבר כה מורכב.
החלטה על שילוח אווירי או ימי
שילוח אווירי הוא האפשרות המהירה יותר, ובחירה זו אידיאלית לאנשים שצריכים את תכולת ביתם במהירות, אך היא כרוכה בעלות גבוהה. מצד שני, שילוח ימי חסכוני אך נמשך זמן רב יותר, מה שהופך את האפשרות למתאימה לאנשים שהתקציב שלהם מופחת, או שיש להם לוחות זמנים גמישים יותר.
חשוב גם להבין את תקנות המכס של ארה"ב. חלק מהפריטים שלכם עשויים להיות כפופים למכסי יבוא או אפילו יכולים להיות מוגבלים בכניסה לארץ לחלוטין. נציגי חברת השילוח והרילוקיישן שלכם יסייעו לכם עם הכנת ניירת המכס הדרושה, ויוודאו שכל החפצים שלכם עומדים בתקנות האמריקאיות, כך שהתהליך יעבור ללא תקלות.